چیلر بررسی ، تحلیل، کاربرد و فروش انواع چیلر

انواع چیلر – بررسی ، تحلیل، کاربرد و فروش انواع چیلر

در بررسی اصول اصلی انواع چیلر می توان گفت که دستگاه تبرید که آب سرد تولید می کند به عنوان “چیلر” نامیده می شود. چیلر یک سیستم تهویه مطبوع آب خنک است که هوای داخل را خنک می‌کند و محیط راحت‌تر و سازنده‌تری ایجاد می‌کند.

اساساً بر اساس سیکل تبرید دو نوع چیلر وجود دارد: 1- چیلر جذبی تراکمی بخار 2- چیلر تبرید جذبی

بر اساس فرآیند تراکم سیال کاری، دو نوع چیلر وجود دارد: 1- چیلر خنک‌کننده با آب و 2- چیلر خنک‌کننده با هوا.

کارکرد سیستم چیلر

چیلرها آب سرد شده را به هواگیرها (AHU’s) به گردش در می آورند تا گرما را از هوا به آب منتقل کنند.این آب سپس به سمت اواپراتور چیلر باز می گردد، جایی که گرما از آب به مبرد مایع (LP) منتقل می شود. مبرد به صورت بخار سرد (LP) از اواپراتور خارج شده و وارد کمپرسور می شود که در آنجا به بخار داغ (HP) فشرده می شود. پس از خروج از کمپرسور، بخار وارد سمت کندانسور چیلر می‌شود که در آن گرما از مبرد به سمت هوا/آب کندانسور منتقل می‌شود و در آنجا به یک برج خنک‌کننده ACC/باز برای حذف نهایی گرما از مبرد منتقل می‌شود.

سیکل های چیلر
سیکل های چیلر

از دست ندهید :

انواع شیر برقی دانفوس (danfoss) یا سلونوئید ولو (عمده و خرده)

بررسی انواع چیلر

همان طور که گفته شد چیلر یک دستگاه انتقال حرارت است که با استفاده از سیستم تبرید گرما را از محیط حذف می کند و از آنها برای کاهش دمای انواع تجهیزات و فرآیندها استفاده می شود.

چیلر آبی

چیلر آبی
چیلر آبی

چیلرهای آب خنک معمولاً در داخل ساختمان قرار دارند و از برج های خنک کننده، حوضچه یا رودخانه ای که در نزدیکی ساختمان قرار دارد برای دفع گرمای آب از کندانسور استفاده می کنند. چیلر آبی یک دستگاه مکانیکی است که برای تسهیل تبادل حرارت از آب به مبرد در یک سیستم حلقه بسته استفاده می شود.

چیلر صنعتی

"<yoastmark

چیلرهای صنعتی معمولاً به عنوان بخشی از یک سیستم برای خنک کردن فرآیندهای صنعتی و ماشین آلات در مقیاس بزرگ استفاده می شوند. چیلرها با کنترل فرآیند خنک‌سازی کار می‌کنند، به تنظیم دما در سطح بهینه کمک می‌کنند تا از داغ شدن بیش از حد ماشین‌های مولد گرما جلوگیری کنند.معمولاً در صنایع تولیدی مانند مواد غذایی، نوشیدنی، بسته بندی، خودروسازی و غیره استفاده می شود.

چیلر تبرید

چیلر تبرید
چیلر تبرید

چرخه تبرید با یک مخلوط مایع/گاز کم فشار که وارد اواپراتور می شود شروع می شود. بر این اصل استوار است که مایعی که به گاز منبسط می شود، گرما را از ماده یا منطقه اطراف استخراج می کند. که در آن دو فشار متفاوت در چرخه وجود دارد، فشار تبخیر یا فشار پایین در “سمت پایین” و چگالش یا فشار بالا در “سمت بالا”.

چیلر HVAC

چیلر HVAC
چیلر HVAC

چیلرهای آبی تهویه مطبوع نقش حیاتی در هر سیستم HVAC همراه با سایر اجزای اصلی دارند. چیلر hvac طرح های جدید با راندمان بهتر و هزینه های بهره برداری و نگهداری کمتر. چیلر HVAC با فشرده سازی بخار کار می کند.

مزایای سیستم HVAC

  • مقرون به صرفه
  • بهره وری انرژی
  • نویز پایین
  • اتصال از راه دور
  • سیستم فشرده

حلقه های انتقال حرارت در سیستم تبرید

انرژی حرارتی با استخراج از فضا از چپ به راست حرکت می کند و از طریق پنج حلقه انتقال حرارت به بیرون رانده می شود:

حلقه هوا

هوا توسط فن هوای تغذیه از طریق یک کویل خنک کننده هدایت می شود و در آنجا گرمای خود را به آب سرد منتقل می کند. سپس هوای خنک فضای ساختمان را خنک می کند

حلقه آب سرد

با هدایت پمپ آب سرد، آب از کویل خنک کننده به اواپراتور چیلر برمی گردد تا دوباره خنک شود.

حلقه مبرد

کمپرسور چیلر با استفاده از مبرد تغییر فاز، گرما را پمپاژ می کند از آب سرد به آب کندانسور.

حلقه آب کندانسور

آب گرما را از کندانسور چیلر و کندانسور جذب می کند و پمپ آب آن را به برج خنک کننده ارسال می کند.

حلقه برج خنک کننده

فن برج خنک کننده هوا را از طریق جریان باز گرم هدایت می کند و آب کندانسور، گرما را به فضای بیرون منتقل می کند.

منبع : ابزار چیلر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا